Över ett regnigt Sverige

Dagen till ära så regnar det.
Tror inte vi får nån sommar i år.
Däremot har jag fått en förkylning av kalla och blöta dagar på cykeln.
Just nu sitter jag och hoppas det ska sluta så jag kan bege mig ut.

Men när det ändå regnar kan man roa sig med att kolla vägar att cykla på och fundera lite.
Så vad har jag då kommit fram till ?
Jo jag ska försöka cykla 40 mil/dag vilket om jag klarar det kommer leda mig till rekord :)
Har även kommit på att det är svårare än man tror att välja väg. I norra sverige är det ganska lätt eftersom det bara finns en i stort sett men i söder finns det en massa och jag har ingen aning om hur vägarna ser ut egentligen.
Får nog återkomma senare men precis resväg.
Sen har jag och far min fixat en cykelväska. Inte en sådan som han har på cykeln utan en sådan som man har cykeln på.
Är en metallram med axelband som man spänner fast cykeln på. Ska använda den första milen då jag kommer bära cykeln från röset ner till vägen.

Kommentarer
Postat av: Johan Nilsson

Tjenare Anton. Hörde på radion att du kommer att få motstånd i sommar. Det är nån nisse som ska cykla från smygehuk upp till treriksröset. Det är bra för motivationen att ha lite motstånd=)

// Johan Nilsson

2008-07-02 @ 20:43:00
Postat av: Ingrid

Hejsan Anton

och Lycka till med Din färd genom Sverige.

Jag har mailat till en rad goda vänner som bor efter E 4, främst i Ångermanland. Hoppas de går ut och hejar på Dig.

2008-08-01 @ 08:47:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0