Vi hade iaf tur med vädret

Det är med smärta i knät jag tvingas avbryta cyklingen redan efter två dagar.
Som tidigare nämt så började mitt knä kärva under gårdagens vägarbete just före Moskosel.
När jag begav mig ut på den dåliga vägen känndes allt bara kanon och fyra mil senare hade jag svårt att använda högra benet.
Efter en god middag i Moskosel begav jag mig med gott mod och nästan oförskämt pigga ben mot Arvidsjaur.
Redan efter en mil tog det helt stopp. Knät gjorde så ont att jag inte ens kunde plåga benet att röra sig.
Det hela slutade med att jag cyklade dom sista tre milen endast med hjälp av vänsterbenet och lät det högra hänga fritt.

Idag på morgonen steg jag upp med förhoppningen att knät skulle ha blivit bättre men klarade inte ens att ta på mig skorna.
Min älskade flickvän fick tom lov att hjälpa mig ut ur tältet.
Känns lite konstigt att över en dag bli 80 år äldre :)

Såhär efter ett antal timmar och massa tårar av besvikelse så känns det iaf lite bättre.
Och jag skulle vlija tacka alla som ställt upp och stöttat mig. Jag är otroligt tacksam för att jag fick chansen att försöka ta rekordet. Kanske att jag försöker igen om några år. Det är verkligen inte helt omöjligt och kanske tom troligt.
Speciellt tack till:

Mina sponsorer:
Cykel och fiskecenter

Hydramobil
Säterhill data

Mina älskade vänner och bekanta som verkligen peppat och trott på mig hela tiden.

Min familj och min underbara Emelie som alla alltid finns där vid min sida.

Även tack till er alla som följt mig på bloggen denna stund och visat intresse. Antalet besök varje dag har bara ökat och det värmer mitt hjärta att så många engagerat sig i min resa.
Tusen tacka alla och på återseende

/Anton

Kommentarer
Postat av: Micke P

Riktigt tråkigt att du var tvungen att avbryta ditt rekordförsök!

Skulle ha varit roligt att följa din resa genom Sverige. Men får hoppas att du försöker nåt annat år och att du slipper vägarbeten då!

2008-08-06 @ 16:16:17
Postat av: pil

Tråkigt att måste ge upp, vet från andra lopp hur de är,startade du med endast en klinga fram 53an? därav knäproblemen? de är bara att brytaihop ock kommaigen mvh pil.

2008-08-06 @ 16:59:53
Postat av: Adam

Å, super sad Anton!



Helball att du försökte iaf, krya på dig!

2008-08-06 @ 19:16:50
URL: http://www.edea.se
Postat av: Björn Hagström

Va tråkigt ! Drabbades av samma problem flera ggr under Vätternrundan. Löste det med att börj ta en Ipren, Alvedon eller Curadon före träning och "race". Problemen försvann ! Käkade ingen medicin under PBP:n i fjol 123 mil på 3 dar, inga problem ! Kan kanske vara ett tips för framtiden.

Björn

2008-08-07 @ 08:32:44
Postat av: Björn Hagström

53 klinga fram ? Använder numer sen 4 år tre klingor fram (pensionärscykel) Mellanklingan 42 perfekt upp til 34-35 km/h. Bak som oftast 12-25.

Med mellanklinga 42 (tåtare vx-låda) sliter det mindre på lederna. Måste tänka på sånt når man är 60 år.

2008-08-07 @ 10:31:08
Postat av: Görre

Du gjorde ett bra försök att lyckas med rekordjakten. Att Du gav Dig på utmanningen är i sig en seger.

2008-08-07 @ 16:57:22
Postat av: Nadja

Rackarns alltså !

2008-08-07 @ 17:46:38
Postat av: Nadja

Rackarns alltså!

2008-08-07 @ 17:48:10
Postat av: Roland Johansson

Kul att få hjälpa till. Synd att du fick avbryta.

Moskoselsborna fick något och snacka om.

2008-08-09 @ 15:52:39
Postat av: Lovisa Andersson

Tråkigt att du fick avbryta men tycker att du gjorde ett fantastiskt bra försök. Ser fram emot nästa gång! =) Puss å kram!

2008-08-18 @ 01:17:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0